Zależności między content marketingiem, a copywritinigiem.

Pojęcia content marketing i copywriting bardzo często wymieniane są obok siebie jednym tchem. Jak bardzo terminy te są do siebie zbliżone? Czy trzeba być copywriterem, żeby zajmować się content marketingiem? Na te pytania postaramy się dzisiaj odpowiedzieć.

Zadania copywritera
Copywriting to, wbrew pozorom, nie tylko pisanie. Podstawowym zadaniem copywritera jest skuteczne dotarcie do odbiorcy. Aby tak się stało, jego tekst musi trafiać w potrzeby odbiorcy, odpowiadać na jego pytania i wątpliwości, mobilizować go do określonych działań. Copywriter powinien posługiwać się językiem zrozumiałym i atrakcyjnym dla odbiorcy.

Ważną umiejętnością copywritera jest sprawne posługiwanie się słowami kluczowymi. Tekst w żadnym wypadku nie może być nimi przeładowany. Jednak dobry copywriter potrafi na tyle naturalnie wpleść frazy kluczowe w treść, że stają się one prawie niezauważalne.

Ogromnym wyzwaniem dla copywritera jest także odpowiednie skonstruowanie tekstu. Wstęp, rozwinięcie, zakończenie, akapity ułatwiające czytanie, wypunktowania to niezbędne elementy czytelnego tekstu. Podstawą każdego tekstu jest szkic, który już na początkowym etapie pisania pozwala wyeliminować wszelkie poważniejsze błędy.

Rola content marketera
Do podstawowych zadań content marketera należy zebranie podstawowych danych o grupie docelowej. Dopiero na tej podstawie można próbować realizować skuteczną komunikację z odbiorcami. Content marketer zajmuje się również promocją oraz dystrybucją treści. Nie musi być ich autorem. To raczej zadanie dla copywritera. Powinien jednak posiadać pewne copywriterskie umiejętności, znać podstawowe zasady tworzenia tekstów oraz ich modyfikowania w taki sposób, aby faktycznie trafiały do odbiorcy. W content marketingu liczą się także zdolności zarządzania projektami oraz zespołami ludzkimi. Kampanie content marketingowe mogą być, bowiem zakrojone na szeroką skalę. Poza tekstami w grę wchodzą także treści video, ikonografiki, prezentacje oraz wiele innych form treści, również tych multimedialnych.

Niezaprzeczalnie copywriter i content marketer muszą ze sobą współpracować, aby cele kampanii content marketingowych zostały osiągnięte. W ich działalności istnieje kilka punktów wspólnych, jednak trudno jednego z nich zastąpić drugim. Efektywna współpraca może natomiast prowadzić do zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności drugiej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *